måndag 11 februari 2008

Birger Schlaug till president och Vård av nära anhörig

Vilken morgon tänk att börja veckan med tandläkaren! Nu har jag en nederläpp som är dubbelt så stor som överläppen, men jag har 0 hål kvar! Konstigt när jag tittar i spegeln ser munnen ut som vanligt, ingen läpp som svajar utanför :-))

Måndagar är ju annars dagen i veckan som kännetecknas av spring och stress, inte så farligt men ändå. Det är musikskolan och två lektioner efter varandra men med 1 ½ timma mellan, värdelöst!! Samtidigt är det bra att det inte går åt 2 dagar....

Önskar han blev stor nog att fixa buss och lektionerna i stan själv, men saxofonen är stor och man är inte så kaxig när man är 11 år. Dessutom förväntas vi föräldrar köra, han slutar skolan 14 och lektionen i stan börjar 14.40, skulle aldrig funka utan skjuts. Oron inför min operationsveckor kryper på. Hur många har vi att be om hjälp... inte så många, för det är ju dagledig man måste vara för att fixa detta!!

Maken sa igår något som han förmodligen gått och värkt på ett tag.
- Hur fungerar det där med vård av nära anhörig??
Tyvärr kunde jag inte svara på det, men jag förstår hans tanke, tänk att få vara hemma en dag i veckan för att hinna med allt som jag normalt kan underlätta.

Jag ska kolla saken idag, ta reda på vad som krävs av den sjuke, vem som skriver intyg och om man kan vara hemma en dag i veckan eller om det handlar om timmar varje dag. Tänk om vi kunde få den hjälpen!! Annars är nog 7 veckor väldigt låååångt, man hinner komma efter med mycket!

Läser många bloggar, hoppas få tag på en bärbar dator när jag blir liggande så jag kan fortsätta med det. En jag läser med stort nöje just nu är Birger Schlaug, hade jag inte varit Socialdemokrat hade jag ropat. Schlaug till president! Det är säkerligen så att det är lätt att sitta bredvid och vara klok. Men det gör han så förbaskat bra! Han backar inte för något ämne och han "skjuter" vilt! En riktigt bra blogg!

En annan som ger mig nöje och får mig att förundras och för all del beundra är Jenny Albains blogg, hennes metoder och försök för att lösa problem med att leva miljövänligt är absolut något att ta efter.

Jag var mallig när jag helt slutade med Gladpack, Jenny slutar med plast!! Helt fantastiskt, hon söker, hon finner och hon berättar så vi andra kan åka snålskjuts! Vilken inspiratör!

Nu ska jag laga spagetti och köttfärssås! maten måste vara klar när vi kastar oss hem mellan två saxofon lektioner för att äta. Undrar hur det ska gå när jag ligger.. måste ta reda på mer om vård av nära anhörig, det känns som om det skulle lösa en hel del!!

Inga kommentarer: