söndag 24 februari 2008

Födelsedagskalas.

Födelsedagskalaset avklarat. En lycklig son räknade pengar hela dagen. Det låter mer närigt och värre än vad det är.. Han har verkligen sparat ihop till ett harnesk. Det fick jag beställa igår så fort gärsterna hade gått. Lycklig, lycklig, lycklig, var bara förnamnet på honom då!

Det var ett trevligt kalas, såklart ;-)) Vi bjöd på Tacos, lite svårätet tycker den äldre generationen, men de fick väl äta sig mätta på tårta då... Tårtan var god. Jag är grymt självkritisk, måste jobba på att minska det!!

Hade ingen förvaring för tårtan så jag fick slänga ihop den aldeles innan den skulle ätas, det gjorde naturligtvis att den inte var så där värst saftig. Marängen var verkligen seeeg, men smakerna blandade sig väl, chokladbotten, mixade jordgubbar, marängen och grädde. Ovanpå la jag hela jordgubbar och så rev vi Guldnogat. Laktosintoleranta personer tål som regel just Guldnogat. När jag som bäst satt där och förbannade att jag inte låtit den stå en stund och bli lite saftigare så säger sonen.

- Min morsa alltså hon kan göra tårta hon! Säkert bäst i Uddevalla, troligen i hela Sverige!
Man tackar, självförtroende vacklar inte fullt så mycket efter det utspelet vill jag lova.



Inga kommentarer: