torsdag 21 februari 2008

Ingen ärtsoppa idag heller.

Hektiskt idag, jag har så många jag måste hinna fika med;-) Stora sonen på förmiddagen, syrran något senare. Däremellan klämde jag in biblioteket och Carolines hälsokost. Biblioteket hade en välfylld hyla med cd böcker, jag lånade allt från Herman Lindqvist till Arto Paasilinna, Åsa Nilsonne och Marian Keyes. Tillsammans med tidningarna jag samlat på mig ska jag nog klara några veckor. Förstod att medicinen de första veckorna gör mig groggy, därför tror jag talböckerna är guld värda.

Carolines hälsokost hade brödleverans igår men jag hade lagt undan och hämtade idag, mycket bröd blev det. Vet ju inte när jag kan köpa där nästa gång. Nu är frysen full i alla fall.

Skulle då äta lunch med syrran och vi sa direkt att idag kanske ärtsoppa skulle sitta bra!! Eller vad nu alternativet kan var. Parkerade bakom museet och insåg redan i foajen att någon lunch där skulle det inte bli tal på!! Jösses vad folk. Molokna vandrade vi neråt och fick av en slump följe med en personal på museet. När han hörde att vi funderade på Agassi igen, för vi trodde det var det enda som fanns, föreslog han köket. Vi tog det, definitivt närmare och ganska mysigt. Maten var helt ok och eftersom den var buffé form blev man garanterat mätt. Vi åt Thai inspirerad kycklingsoppa.

Ringde operation idag och fick operationstid. 11.30 på måndag skall jag infinna mig på Näl. Jag tyckte det var sent. Innan inskrivning, samtal med ortoped och narkosdoktorer och en sväng till avdelning för att få ett skåp och ställa väskan, jag är säker på att klockan drar sig mot tre. Jag får dricka välling senast 7.30, det blir en lång fasta! Äta får jag inte göra från kvällen innan. Nu är det en vardag kvar att hinna tusen saker, för sedan blir det total vila. `Å andra sidan som en bekant sa idag. - DU Stilla i 8 veckor, nej du det tror jag inte ens ortopeden klarar.

Nu ska vi sätta oss till med Te och rostat bröd, det är Antikrundan och därefter Brottet, det får kompensera att det inte blev någon ärtsoppa idag heller.

Inga kommentarer: