torsdag 7 februari 2008

Måste ut! Tror det blir sol!

Börjar eländet nu?? Rondelleländet! Det frågade vi oss nog lite till mans igår. Det finns väl ingen som dagligen trafikerar 44:an som inte funderar på hur i hela världen det ska gå?! Igår var stoppljusen i tre ljus efter varann svarta! Försök kom ut på vägen utan att kunna få grönt. Det blir till att svänga med trafiken vart man än ska, så får man göra en rundpalle eller köra ända till rondellen och köra runt där.

Formen av en rondell börjar synas, men ingen vet riktigt om det är den eller om det är de extra filerna som folk väntar på.
Jag tror inte det blir några extra filer!! Jag har läst och försökt hitta det, men finner inget. Man planerar så vitt jag ser inte att göra det framkomligt för bilar. Det är tur vi har bron, det blir en mil extra om man ska till stan, men frågan är om det inte är värt det istället för att ständigt stå i köer. Sommaren vågar jag inte ens tänka på.

Tycker synd om "gubbarna" det är lervälling. Igår var det bara vatten som skopades undan, kan inte vara lätt att bygga ute hos oss. Man kan nog inte räkna med att det går fortare än planerat!!
Idag har jag fått den yngste sonen till skolan. Förkylningar är så tröttsamma, man mår ju sämst på morgonen. Men igår hade han så tråkigt på dagen så idag får han i alla fall försöka, han var och tränade igår kväll, då kan man ju inte vara hemma idag:-)
Tänk att han skulle hitta en träningsform till slut! Vi har kollat runt och han har testat lite olika men han är, det är bara att erkänna, en individualist. Fotboll eller andra lagsporter är döden tycker han. Nu hittade vi Taekwondo, bra tider, nära oss och "bara" två gånger i veckan, det krockar inte musikskolan heller. Han älskar det!! Vi är så glada, roligt att han hittar något.
När jag tittar ut nu blir jag alldeles pirrig, det är blå himmel och ser ute att bli bra väder. Jag får sådan lust att fotografera! Hmmm. vart ska jag ta vägen idag? Skogen är för blöt, måste nog ta ett varv i stan igen, jag tycker jag har plåtat det mesta där, men det har jag så klart inte. Får fundera ut ett tema bara, det kan ju bli dörrar, trappor, gårdar eller vad om helst!!
När jag ändå håller på kan jag fundera på Fredagstemat imorgon också, Choklad skall det vara då, det blir lurigt, får lura ut något. Men nu måste jag ut, det ser ut att bli sol!!

Inga kommentarer: