lördag 9 februari 2008

Prenumerera mera

Tidningar i mängd börjar falla över mig! Vad konstigt, jag som var så upprörd på Bohusläningen sitter med Göteborgsposten och undrar, vad ska jag med den till:-)) Tur jag bara ska prova en månad. En enda liten, och nu snackar vi lite, notis om Uddevalla har jag hittat. Det går ju inte! I morse tänkte jag att man ska nog ha Göteborgsposten på helgen, det står otroligt mycket kultur i den, både recensioner och program. Kanske får bli nästa strategi!

Land har kommit med sitt första nummer men jag har lagt bort det. Vill spara till jag ligger efter operationen, då lär jag behöva tidningar i mängd. Jag kan inte ligga och läsa böcker, de är för tunga, det orkar inte axeln med. Men vi har en sängbricka så kommer jag bara upp i sittande kan jag använda den som bokbord. Ska gå igenom noga vilka böcker jag vill ha hem och gå till biblioteket och låna dem, men så sent som möjligt så jag får ha dem länge.

Appropå prenumerationer ska jag ta en tidning till! Aktuellt i politiken, har aldrig prövat, men Enn hänvisar till den ibland, och eftersom jag tycker mycket om hans blogg blir jag nyfiken på det han läser.. Tänk så det kan bli.

Idag ska jag försöka fotografera vårtecken. Om vädret vill får jag väl tillägga. Det regnar inte!!! Men är väldigt grått så man vet inte vart det tar vägen, det är Lullun som frågat om gräset verkligen är så grönt. Jo det är det! Snödropparna blommar, krokusen lika så, Viden har "pissekatter". Man kan inte tro att det är Februari, ska försöka skildra lite av detta så att Grönland kan följa med!

En sak till som engagerar min fantasi är bilderna på gamla hus som Gunnar försöker få lokaliserade. Var kan detta vara?? Inte Strömstadsvägen och Järnvägsgatan i alla fall, för där har jag växt upp. Järnvägsgatan i synnerhet var ju fullt av ruckel som var bebodda långt in på 70-talet.
Igår var jag hos Lars på Studiefrämjandet och då slog det mig att de två husen på Skansplan bör dokumenteras, så det tänkte jag göra så fort solen börjar skina. Det gula bör väl rivas vilken sekund som helst, medan det röda verkar skötas om.

Dessutom ska vi idag gå på bio idag, vi ska gå hela familjen och se Alvin, den verkar kul. En ganska så vanlig lördag alltså, hoppas det klarnar, både vad gäller vädret och alla mina prenumerationer:-)

Inga kommentarer: