söndag 10 februari 2008

Är inte Avenyn hela Göteborg?

Låg aktivitet på besöksräknaren idag! Vad gör folk en söndag?? Vilar? Eller ser på Kallur när hon sätter världsrekord? Vilken tjej!!! Men jag har om jag trodde passerat 10 000 besök. Helt otrolig siffra, Rolf uppmärksammade att han var 10 001 och jag kollade tiden och inser att det är högst troligt att Anna var besökare nummer 10 000. (kollade inläggstiden.) Tusen tack ni alla som finns där ute och kikar in.

Själv har jag varit en heldag i Göteborg. Har träffat en hel mängd härliga entusiastiska Närnaturguider. Vi ska se om vi kan få till ett bra samarbete i en nod, alltså ett nätverk. Flera av deltagarna idag gick kursen för mig och Miki,det gjorde mig så glad att de var med idag. Då vill de mera, Miki och jag har lyckats förmedla rätt saker så de fortsätter.

Dagen som så var mest diskussioner om hur vi ska göra i framtiden. När det blev nästan en timmas uteaktivitet valde jag att stanna inne, klarar inte att gå. Jag väntar verkligen på operationen!

Ni vet hur det är med heldagar, man blir trött. Men det är trevligt att tillbringa tiden med likasinnade. Många planer smiddes, många kontakter knöts. Roligt!!! Vi har redan bestämt två träffar till. Nästa är sist i augusti, jag gjorde ett snabbt överslag, jag kommer att kunna vara med! Kanske på kryckor, men jag ska försöka. Det är roligt och nyttigt med personliga mål.

Platsen vi var på, Stora Torp, slog mig med häpnad. Tur Janne körde för jag var vilsen någonstans utanför Tingstadstunneln. Vi åkte mot Östrasjukhuset, men bara förbi, och hamande mitt i skogen! Ett Närnaturområde mitt i stan. Ett naturrum. Omgivningarna såg jag inte eftersom jag inte gick med, men från bilen såg jag de stora bokskogarna och paddockarna för hästar. På landet mitt i stan. Jag blev förvånad!

Har alltid trott att Avenyn är hela Göteborg:-)

Inga kommentarer: