söndag 17 februari 2008

Väl lämpade för varandra

Blomsterspråket handlar en artikel i Aftonbladet om, jag blir så full i skratt. Stod jag inte och predikade för 2 stycken 20 åringar så sent som på alla hjärtans dag. Nu hittar jag den här, det är massor jag inte vetat om, som jag faktiskt klarat mig utan att veta också. Tror jag ska dra ut den och visa maken. Han är i särklass sämst på blomsterspråket.

För några år sedan, ganska många faktiskt, så sa jag;
-Får jag inga blommor när jag fyller, då ligger du pyrt till! Ska det vara så svårt att få ihop en blomsterkvast!!??

Jag älskar blommor och är inte bortskämd med att bli uppvaktad. När väl födelsedagen kom dök han upp med en papperspåse full av krukväxer. Den ställde han på bordet med orden.
- Här! nu har du fått så du kan hålla käft i flera år!

Tur jag har humor!! Jag höll på att skratta ihjäl mig. I år firar vi 10 årig bröllopsdag så det har funkat utan blommor. Jag får små hämndtillfälle då och då. Nu på alla hjärtans dag till exempel, då frågade maken om jag fixat något extra för att fira "oss". Ja, ja mänsan, jag har köpt nya Pelargoner till köksfönstret! :-) SÅ vi är nog sanna romantiker, väl lämpade för varandra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh..vilken underbar man du verkar ha :) helt i samma stil som mig och min make. Inga krusiduller här inte ;)