måndag 7 april 2008

Morgonrutin som föder avund.

Varje morgon som är normal med mina mått mätt, ser ut så här. Upp strax efter klockan sex, kaffe, 4 skorpor och Bohusläningen. Make och barn gör sig iordning, jag sitter still, för att vara ur vägen. Vid åttatiden är huset tomt, kaffet slut och Bohusläningen färdigläst, då sätter jag mig vid datorn. Jag kollar alltid först min mejl, sedan Aftonbladet och därefter kollar jag de bloggar jag har i mina favoriter.

Idag hann jag bara med ett par så var avundsjukan över mig!! Jag hade stunden innan bokstavligt talat kastat tidningen ifrån mig och stönat, dåligt väder hela veckan, jag orkar inte mer!!! Nja sa gubben lugnt, en del dagar är det skurar och sol om vartannat, andra dagar bara mulet. Men faktiskt jag tycker det är dåligt!!!

Stirrar på deklarationsblanketten som kom med (väntat) positivtbesked. Tänk om jag skulle ta en resa, jag tar lillkillen och sticker. Det är ju bara det där med taket.... det regnar in hos oss... Har sparat undan och väntat in återbäringen så har vi till takbyte. Även om det är tråkigt så har vi mer nytta av ett helt tak än av en resa...... fast det känns tveksamt idag, måste erkännas.

När jag då börjar blogga omkring så ser jag att det är så mycket fint väder!!

Anne i Oregano t.ex har haft en lördag man bara kan drömma om!!

Ingalill i Grekland har visserligen ont i fötterna, men vilket väder!

Till och med Lullun på Grönland gläds åt vädret.

Det är bara jag och Anja som lider. Snön Anja har är jag inte avundsjuk på!! Mitt eget regnvåta elände är heller inte mycket att skryta med, så frågan är, tak eller resa??

Svaret är lätt och baserat på regnandet!! Vi måste byta tak. Även om jag just idag är grymt avundsjuk på de som har fint väder.....

Ang gårdagens inlägg, jag fortfarande inte var det ligger, ska ringa kommunen idag. Maken har lovat köra om jag bestämmer mig för att göra slag i saken. Kan passa på att fråga om TV sändningen när jag lyckas få tag på någon att fråga!

Inga kommentarer: