tisdag 8 april 2008

Tisdags Tema, Mat

Veckans Tisdags Tema Mat. Hmmmm- roligt förvisso men svårt, kanske för att det finns så mycket att välja på. En hel Termin gick sonen och jag på Café Provning, bara för att inse att fika smakar bäst ute.

Jag tycker om att duka fint och kan planera och anstränga mig i flera dagar för att få det som jag vill

Vi Grillar året runt, det är inte Väderbundet för oss, smakar bra året runt.

Barnen har alltid varit med i köket och ibland blir vi bjudna på deras egna alster.

Vi älskar att ha gäster och bjuda på mat, matsalsmöbeln med plats för 8-10 personer gjorde bjudningarna lättare. Jag Snappar upp Recept överallt...

Även när jag ska laga lite Blir det för mycket. Såååå mat är en viktig del i livet för oss.
Därför valde jag nu något helt annat!!!


Vi pratar ibland om att maten är torr. Fina tror hon hamnat i himmelriket när hon kan vältra sig i maten.Gullan ser ut att trivas lika bra. Fruktpinnar att gnaga på, torrfoder i skålen och hö i mängder. Kan det bli bättre??



Så den klassiska avundsjukan grannar emellan;-) Vad har de fått?? Är gräset grönare på andra sidan?!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Kan väl bara säga... detsamma. Kul alltså, blev så ortroligt trött på alla matbilder. Fast vältra sig i maten !?? jaja... man gör väl som känner för *fniss*

Ninni sa...

Rolig och annorlunda tolkning! Mycket bra!

Maria sa...

Rolig tolkning!!!
Och roligt att gräset (höet!) kanske är grönare på andra sidan!

Anonym sa...

Ja men du vilken kul tolkning. Länka tillbaka till tidigare inlägg... husdjurens torra föda. Fint!

Cattis sa...

våra smågrisar tycker det samma. torr mat upp över huvudet är bäst ;-)

kram
Cattis

Ninnie sa...

Å, vad roligt med en något annorlunda mat! Och så fina marsvin! Vi hade en fin liten Linnea som blev otroligt tam o. tillgiven,när barnen var små. Nu ligger hon begravd i trädgården, och vi saknar henne ibland...

Karin sa...

Vad kul att ta del av er/din syn på mat! Det är viktigt även för mig, från val av mat i butiken (försöker välja ekologiskt) till dukningen. Kul tolkning och fina bilder!

Kram Karin

Della sa...

Kul vinkling och fina små krabater.

Anonym sa...

Jag är nog glad att jag slipper tugga hö....men tolkningen är skoj!

Johanna sa...

ja- det är ju också mat, inte för oss människor, men för dom.

Anonym sa...

Roiga bilder på temat...mat som mat vet ja :O)

Anonym sa...

Annorlunda och kul tolkning på temat mat!

/Caroline