lördag 26 april 2008

Vi tog röda mattan in:-)

Foto, Eget.
Kan väl inte säga att premiärer är något jag springer på stup i kvarten, mycket ser jag, men sällan premiärer. Förstår vad man menar med premiärnerver;-)
Jag var nervös. Klädd i svarta byxor, ny tunika med matchande smycke och den kitchigaste handväskan, kände jag att jag var redo för Operan, så redo jag någonsin blir i det skick jag är nu! Åse kom och en stund senare blev vi hämtade, samåkning till Göteborg, det var förnämligt.

Himla snäll som han var släppte han av oss precis vid entrén, då kunde kryckorna ligga i bilen. Jag bara säger, försök bär handväska snyggt och gå på kryckor...
Röda mattan var utrullad och vi tvekade inte, den måste vara för oss:-)

Tog ett glas vin och minglade, pratade lite med Marcus från PR på operan. Tydligen skall ha jobba på radion i sommar, man tackar!! Han är en av dem jag saknar.

Föreställningen då?! 3 X Bolero. Jaaaa inte vet jag. I vanliga fall brukar jag kunna sätta ord på vad jag tycker men nu är det svårt. Om jag sa, detta är det bästa jag sett skulle kanske ingen tro mig. Dans är ju så svårt, vet alla....

Men jag är fullständigt lyrisk, detta var fantastiskt. Musiken tolkad på tre olika sätt var och en unik. Dansstyckena så totalt olika, blandningen genial. Vem trodde att dans kunde vara så humorfylld att salongen föll ut i gapskratt? Ja, jag visste i alla fall inte det.

Walking Mad

Foto Ingemar Jernberg

OreloB Världspremiär!
Foto Ingemar Jernberg

Episode 17 Världspremiär! Foto Ingemar Jernberg

3X Bolero är väl värd att se. Skall bli spännande att läsa recensionerna imorgon! De kan inte annat än bli bra. Publiken stod upp och ville aldrig sluta applådera, det brukar betyda att det var bra:-)

3X Bolero kommer till Uddevalla 8 november, vi har nog ingen röd matta att rulla ut, men kom ändå, du kommer inte att ångra dig!

Inga kommentarer: