torsdag 19 juni 2008

Att sno billiga poäng.

Jag satt framför datorn igår och lyssnade på fullmäktige. Sonen höll på att DÖÖÖÖÖ, hur kan jag tycka sådant är roligt?! Ja, jag vet faktiskt inte men jag gör det. Går igång på politik helt enkelt!

En man som stör mig otroligt är han med kvasten! Alla vet vem jag menar. Att sopa rent framför sin egen dörr är smakligt. Tänk jag får en dålig smak i munnen av vissa inlägg De är så populistiskt utformade att jag blir arg!!!

Igår t.ex. sa han att (S) kunde gå till val med affischer där det står "vi för en borgerlig politik fast ett år senare" bara ett av hans "roliga" exempel. Anledningen till uttalandet var att (S) & (V) presenterade en budget där ramen för siffrorna var från den borgerliga budgeten. Skapa något eget sa han.

För den oinvigde låter det säkert både vitsigt och roligt, saken är bara de att den ramen ligger vilket parti som än styr. Han påstår alltså att det är fräckt att ha år 2008 års budget som ram när man presenterar 2009 års siffror. Men vilka siffror skall man arbeta efter då? Skall man ta budgeten 2005, eller bara hitta på något??? Sådant här gör mig så arg!!! Det är verkligen att försöka sno billiga poäng, hoppas folk är så kloka så det förstår och genomskådar. Hoppas på stolpe ut för den poängen!!

Fullmäktige sänds på webben, direkt men också i efterhand, klicka på datumet du är intresserad av. FULLMÄKTIGE I lokal TV också tror jag men den har inte jag.

Vi pratar alltså här om en man med ett missnöjesparti, ett parti som fick 6 mandat! Det är mycket!! En man som gick till val med sin egen moral som främsta vapen. En man som efter valet tagit bort partiets hemsida, där det inte längre går att titta på vallöften eller annat och ersatt den med en blogg som inte uppdateras.

Ta fram kvasten det börjar bli högar framför den egna dörren.

Inga kommentarer: