onsdag 25 februari 2009

Det blir nog bra med Ibrahim Baylan!

Ny partisekreterare rapporterar Aftonbladet.
När jag träffade
Ibrahim Baylan i maj skrev jag att han talade bra. Jag var imponerad. Dessutom mejlade jag en fråga efteråt som jag snabbt fick svar på, det verkar ju lovande;-) Däremot tyckte jag han var något anonym och det saknades presentation om honom. Nu lär väl det ändras på. Han är ung med invandrarbakgrund, är det nu jag ska säga vad var det jag sa? ;-)
Nä det gör jag inte! Jag säger, det blir nog bra med Ibrahim Baylan!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner inte Baylan så jag kan bara uttala mig om det jag sett i media.

Tycker han saknar utrålning
och kan knappast locka fram skratt och engagemang. Varken i eller utanför rörelsen. Tyvärr.

Det skulle behövts nån "glad skit" med pigga ögon.

Eller Nalin Pekgul.
Hon gillar jag för hon talar klarspråk.

Anonym sa...

Tänk det tror jag också ... att det blir bra med Baylan alltså.

Hälsningar
Eva

Anonym sa...

Det visar återigen vilka problem Mona Sahlin har. Om den socialdemokratiska förnyelsen gått sakta så kommer den nu att tvärdö. Utnämnandet av Baylan var spiken i kistan. Så nu har sossarna en partiledare ingen egentligen ville ha och en partisekreterare som förmodligen heller ingen vill ha. Uj Uj Uj vad de verkar ha bra och roligt inom sossarna.

Fritt ur hjärtat sa...

Apse, jag undrar om en glad skit inger förtroende? Jag tror det här blir bra.

Eva, absolut.

Kent, något missade du i mitt inlägg. Jag skriver nämligen att jag tror det blir bra. Jag har träffat, lyssnat och pratat med Ibrahim så jag är trygg.

Anonym sa...

Lite ombyte skadar aldrig men bäst av allt vore om Sahlinskan avgick frivilligt innan hon sänkt sossarna helt. För det är just det hon håller på att göra!!
Göran Persson

Anonym sa...

Håller med om att det hade varit ännu bättre med Nalin Pekgul men Baylan gör säkert ett jättebra jobb. Man kan inte få allt.

Anonym sa...

Jag tror du har rätt. Ibbe kommer att bli jättebra!

Det verkar som SD och M redan har börjat kampanja mot honom när man läser deras bloggar.

De är säkert nerväsa. Ett bra tecken.

Fritt ur hjärtat sa...

Göran Persson, det är åsikter som får stå för dig. Mona är en person partiet är betydligt mycket mer och fler, om allt hänger på en enda person är det många som borde se sig om efter annat att göra;-)

DOnald, jag har inte alls fått den känslan för Pekgl, men ajg har sett och hört henne väldigt lite.

ANonym, precis vad jag tänkte. De klagas högljutt på högerbloggar. Väldigt bra! :-)