söndag 1 mars 2009

Bättre kan du Ibarhim Baylan.

Såg snuttifikationen på You Tube med Ibrahim igår. Vi ska vinna valet på arbetslinjen. Alliansens passiva politik ska vi besegra. Direktiven från Mona Sahlin och Socialdemokraterna är tydliga säger du. Valrörelsen börjar nu.

Då vill det till att man säger lite mer! Socialdemokrater varken kan eller ska vinna val på vad andra partier inte gör. Socialdemokraterna ska vinna valet på aktiv politik. Att alliansen monterat ner försäkringssystem och att människor faller mellan stolar, blir utförsäkrade och blir bidragsberoende, det måste vi belysa. Det måste vi motarbeta, det måste vi lova att åtgärda när valet kommer. Alliansen står oemotsagd och påstår att deras arbetslinje minskar utansförskapet.

Vi måste säga emot. Alliansens arbetsmarknadspolitik ökar utanförskapet. Socialdemokraterna kommer att bygga upp försäkringssystemen. Socialdemokraterna kommer att satsa på sjuka och arbetslösa. Inte genom hot om utförsäkring, utan genom löfte om utbildning och långsiktiga lösningar att hitta anpassade arbete. När man styr upp ett kontrollsystem för att få ned siffror t.ex. sjukskrivningar måste det följas av resurser till åtgärdsplaner och utbildningsmöjligheter.


Ingen, inte en enda person ska falla mellan stolarna!!! Det måste vi gå till val på. Jag tror du glömde säga det, Ibrahim. Du får säkert chansen att uttala dig igen. DÅ har jag högre förväntningar. Bättre kan du Ibrahim Baylan.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj, oj, Simone, så välformulerat och pricksäkert. Inte minst avslutningen:

”Ingen, inte en enda person ska falla mellan stolarna!!! Det måste vi gå till val på. Jag tror du glömde säga det, Ibrahim. Du får säkert chansen att uttala dig igen. DÅ har jag högre förväntningar. Bättre kan du Ibrahim Baylan.”

Instämmer!

Eva

Anonym sa...

Jag sitter och applåderar inlägget!
Riktigt bra sagt och kort och koncist samt välformulerat om vad socialdemokratin bör handla om.

Jag citerar din mening "Socialdemokrater varken kan eller ska vinna val på vad andra partier inte gör. Socialdemokraterna ska vinna valet på aktiv politik."

enklare och tydligare än så kan det inte bli.

Solnasnackar´n sa...

Kanonbra skrivet Simone!
Men S måste befria sig från Miljöpartiet också. Annars går det helt åt pipsvängen.

Anders Nilsson sa...

Tack Simone för att du säger vad många tycker, tror jag. Baylan verkar vara långt från verkligheten om han tror att folk går på det budskapet.

Anonym sa...

Håller verkligen med om att man inte får låta någon falla mellan stolarna!

På onsdag kl 12 är det ""Samling för sjuka och utblottade", åtminstone i Göteborg och Stockholm. Vore kul om du kunde hjälpa till att sprida budskapet och det blev något i Uddevalla också.

Fritt ur hjärtat sa...

Eva, Tack! Jag blev så besviken av filmsnutten. Att man står 1,45 minuter och inte säger någonting.


Reza, Tusen tack. Enbart genom att visa vår politik kan vi vinna valet.

Fritt ur hjärtat sa...

Loa, Tack! men vet du jag tror ju på att det kan bli bra med miljöpariet. Vi behöver dem!!

ANders, Tack! Jag et inte om jag tror han är ångt från verkligheteh. Jag tyckte mer han saknade budskap. Ett budskap som han sa var tydlig...

Fritt ur hjärtat sa...

Ingela, Nej sannerligen ingen ska mellan stolarna! Appropå torget, måste det inte finnas någon där då som kan och vet vad man gör?? Jag lägger gärna en blänkare om det.

Soldanella sa...

Oj, du kan skriva, och du har detaljerna, har du provat att engagera dig? Om du skulle orka kan du garanterat bli en förebild för många, och verkligen inte bara med handikapp, sjukdom eller funktionshinder.. Hoppas du orkar, politiken behöver riktiga människor..

//S

Anonym sa...

;)
Ulla

Fritt ur hjärtat sa...

Soldanella, Tack! :-) Jo då jag är aktiv politiskt. Fast på väldigt "låg" nivå. Jag kan inte uträtta eller tillföra så mycket. När man som jag börjar sent kommer man ingenstans för de som varit med länge går före till de platser som ska tillsättas. Man behöver vara ett känt namn. SÅ några underverk uträttar jag inte, men jag tjatar i alla fall:-)

Ulla, Ja nån måste ju säga något,,,

Anonym sa...

Jo, jo - jag tappade liksom orden! ;) Ulla

Soldanella sa...

Tror jag är sent ute i detta inlägg, men, du kommer att ha något att säga.. ge inte upp, din röst behövs.

//S

Fritt ur hjärtat sa...

Soldanella, nej då ger upp gör jag inte. Så länge jag orkar så tjatar jag;-)