onsdag 9 september 2009

6 mål och 17 myggbett senare.

Egentligen är det väl typiskt mig. Jag tycker det är roligt. Typ allt, idag var det fotboll. Den stunden hinner jag ryckasmed och både skrika och jubla. Vi var 35 personer på läktaren, tavlan sa det i alla fall. Det var inträde, det fanns en kiosk. Lotter sålde de där och till min stora förvåning vann jag en korg.Matchen kan jag inte skriva så mycket om. Ibland var det riktigt fin fotboll, stundom bara långbollar. UIS tog ledningen och jag trodde nog att 3-1 skulle räcka för seger, men de sista 10 minuterna var hemska och Ödsmål fixade 2 mål till. Trodde inte 3-3 kunde kännas som en förlust, men det gjorde det. En straff åt varje håll fick vi se och ganska mycket avblåsningar som jag faktiskt inte förstod. Lite kyligt på slutet, mycket mygg, men trevligt. Jag är kall om ändalykten men varm i hjärtat av att se de ideella arbete som läggs ner runtom för att få det att fungera. Jag fick en trevlig pratstund med en av UIS-arna som jobbat med laget sedan varvet lade ner. Jag lärde mig massor, lagsammansättning, träningar, ordinarie spelplaner och annat smått och gott. Han hade dessutom bott granne med farmor och farfar och var lekkamrat med min pappa och mina farbröder. Världen är liten. Vilket lyckokast att jag valde en UIS match. Kan tänka mig att det blir fler fotbollsmatcher framöver.

3 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

...och du får korgen på din första fotbollsmatch...

Anonym sa...

Ja, det tänkte jag också på - var det inte härligt? - med denna korg alltså!
Ulla :)

Fritt ur hjärtat sa...

Loa och Ulla, jag tyckte nästan det var genant. Här kommer jag första gången... men alla verkade glada för min skull, jag köpte ju lotter i alla fall......