torsdag 12 november 2009

Regeringen ljuger, det sker utförsäkringar trots allt!

Husmark och Axén lovar gång på gång att de nya systemen lappar ihop bristerna. Ingen ska bli utförsäkrad. Sista budet var om jag minns rätt strax över 200 kronor om dagen. Befängt redan det. Vem kan leva på 200 om dagen... Idag läser jag hos DittochDattbloggen att det trots regeringens försäkringar finns folk som blir utförsäkrade. Faller mellan stolarna.Idag gråter jag med DittochDatt! Jag vill att ni alla ställer er bredvid mig på barrikaden och skriker. Regeringen ljuger, det sker utförsäkring trots allt!

Läs också Veronica Palm, Sjukskrivningsreglernas konsekvenser, Ett hjärta rött,

3 kommentarer:

Dittodattan sa...

Tack!

Vi får inte heller glömma att det vanligaste sättet att falla mellan stolarna är när FK bara hux-flux utan någon egentlig motivering bestämmer att någon är arbetsför p g a de omotiverat stränga reglerna. Du och jag kanske egentligen bara har haft tur hitintills som trots allt blivit trodda.

Fritt ur hjärtat sa...

Ditodattan, nej det är viktigt att komma ihåg. Men det här tyckte jag var så talande eftersom de båda stod senaste veckan och påstod att allt var åtgärdat nu. De hade fel, igen...

ilse-marie sa...

Ja, det är fler än en som har kastats ut från försäkringen mot sin vilja. Enligt FK är det redan tusentals som har blivit utslängda, och hamnat mellan stolarna! titta här;
http://ilsemarie.wordpress.com/2009/10/19/tusentals-hamnar-i-klam/