fredag 13 november 2009

Show and tell, Underifrån.

Fredag igen och jag håller i temat. UNDERIFRÅN. Den här gången vet jag hur jag tänkte. Lyft blicken, få nya perspektiv. SÅ tänkte jag strosa i centrum och fotografera vackra taköverhäng, kyrktornet och balkonger. Inte blev det så. Vädret har varit allt annat än fotovänligt. Dessutom har jag haft mer än fullt upp. Igår förmiddag gav jag mig så ut på en expedition i stormen. Jag vill visa mitt favoritmotiv, underifrån.
Kan inte låta bli att delge er en gammal favorit.....


Nu ska det bli väldigt intresant att se hur andra har löst underifrån:-)

Nu önskar jag alla en trevlig fredag!

20 kommentarer:

Annika sa...

Coola bilder, det ser ut som om du stått i vattnet på vissa :-)

Fritt ur hjärtat sa...

Annika, det ser rätt ut. Stundom stod jag i vattnet, gick inte torrskodd från den här promenaden!

Taina sa...

Jahaaaaaaaa, det var SÅ du tänkte (harkling)! Men det är ju det som gör det hela så spännande, alla dessa tolkningar...

Häftiga bilder bjuder du på i alla fall. Jag tycker det är så roligt med dessa teman för plötsligt så har vi liksom ett "uppdrag", så som du som gav dig iväg på expedition.

Önskar dig en trevlig helg!!

Psst. Tack för roliga teman!!!

Miss Marie sa...

Häftig bro!

Annika sa...

Ja, visst, nya perspektiv! Coola bilder.
Det här temat var svårt, men roligt!
Kan tro att du inte gick torrskodd hem från den fotorundan.
FIN och mäktig bro!
Ha en fin helg!!

Nilla sa...

Fina bilder! Jag tänkte också på perspektiv och kameravinklar, men det blev ett kort inlägg från mig denna gång. Ha det bra.

Fritt ur hjärtat sa...

Taina, ja så tänkte jag, fast det är ju så roligt med allas olika tolkningar. Jag tycker egentligen show and tell är så smart, både bild och berättelse. Det som du säger att man planerar lite och kanske till och med måste jobba lite för bilderna.

Marie, Uddevallabron, jag tycker mycket om den.

Fritt ur hjärtat sa...

Annika, ja underifrån är nya perspektiv för mig. Bron har jag snart fotat sönder:-) Nästa vecka blir det lättare!

Nilla, ja det kändes som ett kamerabegerepp nästan...Mitt inlägg är nog bland mina kortaste vad gäller texten, men bilder blev det ju rätt många...

Grekland nu sa...

Vi tänkte i samma banor, märker jag! Fast jag har ingen fin bro att fota underifrån förstås. Men visst är det så att man får ett nytt perspektiv på saker när man ser dom från ett annat håll, underifrån till exempel. Trevlig helg!

Minerva sa...

Mäktigt!

Fritt ur hjärtat sa...

Greland.nu, javisst, nya perspektiv bara genom att böja på nacken! :-)

Minerva, mitt favoritmotiv:-)

Desiree sa...

Det var coola bilder på bron. Ha en riktigt skön och trevlig helg.

HeLena sa...

Mycket spännande tema!! Vackra bilder! En mäktig bro är det, finns det trottoar på bron (är det tillåtet att gå på den?) utsikten måste vara vacker!?

Vad fin bloggen är!
Ha en skön helg!

Fritt ur hjärtat sa...

Desiree, ja bron är mäktig.

HeLena, Spännande tema vet jag inte, men det är kul att se hur alla tolkat. Det finns inge trotoarer på bron det är motorväg. Inte ens en rsatplats i någon av ändarna.. Dåligt.
Kul att du tycker bloggen är fin, jag har letat och provat i timmar!

Sparkling sa...

häftiga bilder och gud så fint du fått inne på bloggen!

Fritt ur hjärtat sa...

Sparkling, tack!

Västmanländskan sa...

Vissa broar är verkligen mäktiga och vackra!

Fritt ur hjärtat sa...

Västmanländskan, jaaaa i synnerhet Uddevallabron:-)

Anna, Fair and True sa...

Broar är alltid coola tycker jag! Ja, de kan ju vara vackra också men just nya broar är kanske mer coola än vackra.

Fritt ur hjärtat sa...

Anna, du har så rätt, mer cool är vacker!