lördag 27 mars 2010

I vild panik!

Tänkte tömma kameran idag innan alla begivenheter. Jag tömmer den då och då från bilder jag använder på bloggen, men tömmer den på riktigt gör jag när jag har ett par hundra bilder i den. Satte sladd mellan kamera och port i datorn och väntade. Det finns inga bilder enheten stod det på skärmen. Jag höll på att dåna! Provade igen och igen. Hög puls och ett par riktiga sammanbrott. Jag började byta minneskort och kameror om vartannat för att lokalisera felet. Efter åtskilligt trixande är det nu begränsat till minneskortet. I kameran ser jag bilderna, de finns kvar på kortet. Alltid något... Själva överföringen är det som krånglar.
Valde till slut ett annat sätt att överföra, till organizer, jag brukar välja windows, då fungerade det! Vilken lättnad. Allt hopp är inte kört, men det kortet hamnar i karantän. Den panik jag kände i morse när jag trodde bilderna var förlorade vill jag aldrig känna igen.

2 kommentarer:

Lae i Nordtorp sa...

Du köpte ju en Canonkamera. Följde inte programmet ZoomBrowser med då. Jag tycker det är toppen!

Fritt ur hjärtat sa...

Lae, har inte lärt mig det....