tisdag 30 mars 2010

Ser fram emot ljusare tider.

Tisdagarna är inte längre så mycket att frukta. Temperaturen har stigit såpass att jag inte längre måste sitta i Kulturskolans kalla hall och läsa. Idag kunde jag ta en promenad när sonen spelade. Hasselbacken ligger på ett avstånd jag klarar. Har en hel timma på mig och det behövs, jag är otroligt långsam. Jag fortsatte jakten på vårtecken. Vintergäcken lyser som små solar och är garanterat ett vårtecken.
Ett annat vårtecken är kanske tjälskadorna... Man undrar när hela Hasselbacken far ner i Bäveån. Ser inte bra ut.
Sonen har fortfarande 2 lektioner med håltimma mellan. Idag använde vi den till skoinköp. Vinterkängorna börjar se liiite fel ut. Jag köpte tofflor och sandaler, tänker på rehab lite längre fram. Sonen köpte sneakers och snyggskor. Väl hemma rensade han sin garderob på förra säsongens skor och plötsligt hade JAG ärvt både vinterkängor och jympaskor. SÅ praktiskt det är med stora barn:-) Nu ser vi fram emot påsklovet. Ett besök på Ramsvik är inplanerat. Dessutom vila, umgänge med vänner och massor av god mat. Det är strålande tider att se fram emot.

Inga kommentarer: