torsdag 1 april 2010

Ingen dum sill.

Ingen har hittills lurat mig , vad jag vet. Ibland är skämten av så usel kvalité att man inte ens fatta att det är ett skämt... eller är det bra kvalité för att det är trovärdigt?
I Bohusläningen fick jag tänka en gång till när jag läst klart, borde det inte vara ett lur idag? sa jag till mig. Då hittade jag hummerfisket, kanske för ointressant för att fastna hos mig.
Gunnar lägger ner ett hästjobb och jag blir klart imponerad av energin, men jag gick inte på det.
Lae får också till det men inte heller den gick jag på.
Lyssnade på P4, efter 3 med Lotta Bromé, där var det den analoga släckningen som var stort inslag om. Så långt inslag att jag blev trött på tjatet, de måste varit väldigt nöjda med sin uppfinningsrikedom, jag tyckte mest det var fånigt.
Har suttit i möte och därefter gjort äggost så jag har knappt träffat någon som skulle vilja luras. Inte ens sonen har försökt. Kanske det är en tradition som tas över av media och ungarna idag låter bli. Nu ska jag koka choklad, bättre än sill. Det blir det ingen här, varken dum eller god;-)

Inga kommentarer: