söndag 4 april 2010

Mindre planerat.

Blir så trött. Brukar trycka på att saker jag inte kan påverka lägger jag ingen energi på, nu märker jag att det inte är sant. Bilen har tappat bakre burken på avgassysteet, trots att det bara är 2 år sedan vi bytta har det rostat av. Vi är alltså billösa, igen. Så frustrerande! sonen har påsklov vi skulle göra små utflykter och verkligen vara lediga. Visserligen är man lika mycket ledig hemma, men på utflykt var det ju vi ville. Hade planerat in både Ramsvik, Mollön och Funneshult.
Maken gick igår till de bildelsaffärer som finns och ingen hade reservdelen hemma. Den är beställd men kommer inte förrän på onsdag. I praktiken har vi då chans att göra något torsdag och fredag. Känner mig rätt gnällig och sur över det här. Undra då vad sonen tänker. Har sagt till honom att han har full frihet med kompisar och så om de är inom cykelavstånd, annars får de vara här. Mindre planerade saker, som trasiga bilar leder sannerligen till att det blir mindre planerat.

2 kommentarer:

The cottage by the Cranelake sa...

Visst är det otroligt trist! Har ljuddämparen trillat av och försvunnit? Annars brukar man ju alltid kunna fixa till något temporärt. Inte gör det något om bilen hamnar lite i målbrottet inte :-)
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

Christer, den är inte borta maken tog ner den eftersom den hängde sådant..
VI har funderat på att "våga" åka lite ändå, men jag är den skämmiga typen;-) Ska en tant åka i en ford som mullrar bode det vara en mustang;-))