måndag 5 april 2010

UPP UPP UPP med temperaturen.

I ett par timmar igårkväll satt familjens killar och sorterade fiskedrag. Man bytte linor, kollade spö och pratade fiske. Allt inför den tänkta fisketuren idag. Makens sista påsklediga dag och sonens första på lovveckan. Om det bara inte blåste så illa som igår skulle det fungera att fiska idag. Alla prognoser lovar småkyligt och grått men betydligt mindre vind.
De hade rätt, delvis, det är småkyligt och grått, men det regnar. Regn i kyla är otrevligt. Hur mycket man än försöker ha fördragsamhet med regn är det inte roligt just när det är kallt.
Jag har gjort allt som står i min makt, dansat en liten dans och bett till högre makter. Inte mycket begärt tycker jag, att önska att temperaturen går upp och att regnet upphör....

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Hoppas de kommer hem med några fina havslaxöringar.
Bättre än sill?

Fritt ur hjärtat sa...

Loa, jo hoppas kan man ju. Minsta lilla napp tror jag skulle duga om jag ska vara ärlig;-)