söndag 9 maj 2010

Fiskedrag.

Efter sambatåget ändrade huset form en stund. Det var linor, drag och spö precis överallt. Männen i familjen förberedde dagens fisketur. Redan klockan sju i morse rådde full aktivitet, mackor smörades, te kokades och väskor packades. Nu hoppas jag verkligen de får fisk idag, de är de värda efter alla dessa förberedelser
Själv är jag förvisad till kökstjänst;-) Maken ska ha möte här hemma i eftermiddag och ett krav är mitt bröd... Har funderat ut att det blir morotsbröd idag.
Annars hoppas jag få se mer av solen, det har börjat bra.
Ska också flytta ut alla mina kaktusar, Kristitörnekrona, och plantera om dem. Det är mycket som ska vara avklarat när jag snart sätter mig ner. Tur för mig att nuvarande bok är svår att lägga ifrån sig, det blir lagom portioner arbete och mycket sitta och vila, helst i solen....

Inga kommentarer: