lördag 15 maj 2010

Så mycket man hinner.

Det blev fika på Yerba idag. Maken den underbara åkte med som sällskap, inte för att han är nödbedd, men vi har egentligen annat att göra. Tog museet igen, lyssnade på ung musik, det är musikdirekt. Kul, vilken grupp jag lyckades pricka. Jazzbetonat och tjejen sjöng fantastiskt. För första gången på mycket länge var jag på övervåningen. Är inte helt förtjust i förändringen som blivit. Saknar det gamla kustsamhället med autentiska miljöer. Fast jag förstår att man måste ha nytt ibland. Men måste allt bestå av vepor? Det blir så samma. Ska ge det en god stund när jag är transportabel igen för det väcker ändå min nyfikenhet. Museet är faktiskt riktigt tillgängligt så dit tar jag mig med hjälp.
Skådade ytterligare en utställning men den var helt obegriplig. Vad hade den där att göra, frågade vi oss, och kan man verkligen göra utställningar hursomhelst.
Visade maken Bohuslänsk Krönika och kollade in VARSEL.
Nu förberedelse för kvällen. Ska ta med sonen till Ötrabo och kolla in final och vinnare i Musik Direkt. Det är roligt med unga musiker och jag kan ju alltid skylla på sonen när jag faller utanför åldersgruppen:-)
En händelserik dag hittills och mer blir. Man hinner mycket när man sätter manken till.

Inga kommentarer: