söndag 13 juni 2010

Halvtid.

Gårdagen avlöpte väl. Kvällen lugnt och stilla, men nog är det tråkigt att det är så tunt på TV. Enda möjliga problemet igår, att låsa ytterdörren, fungerade utan missöde, skönt.
I morse först förstod jag hur lite ork jag egentligen har fått tillbaks. Efter att ha stigit upp, skött hygien och kokat kaffe var jag så trött att jag mådde illa. Orkade knappt röra mig och fick vänta flera timmar innan jag orkade göra frukost. Den planerade hårtvätten får vänta tills imorgon.

Maken och sonen hör av sig med jämna mellanrum,de verkar ha tråkigare än jag.... Kanske hotell och okända städer inte är så kul när man egentligen bara väntar på en konsert. Kiss har ju fått idel lovord för turnén hittills så det blir nog bra tror jag. Hoppas såklart på ett minne för livet, i alla fall för sonen.

Vännen P har precis tittat förbi och fixat ett par saker, nu ska jag fundera på mat. Gör inte många knop idag men det är också nyttigt, jag kommer uppskatta makens omsorger än mer nästa vecka. Skönt att ha klarat detta, nu är det bara resten kvar.

2 kommentarer:

Marianne sa...

Skönt att det går bra. Man FÅR vara trött efter det du har gått igenom - går igenom. Sov, vila, det är läkande.

När kommer de hem igen? Hoppas nu att det blir en riktig dunderkonsert!

Kram!

Fritt ur hjärtat sa...

Marianne, jag blev hels chockad över hur lite orka jag har.
De kommer idag på eftermiddagen, jag längtar.