tisdag 29 juni 2010

Skitmorgon!

Vaknade som vanligt av att maken kommer med kaffe, men vi har inte fått någon Bohusläningen. När han går en halvtimma senare har det fortfarande inte kommit någon. Det finns få världsliga ting som gör mig så arg! Funderar på om jag ska köpa dagens på nätet via SMS för 20 spänn, men va f... jag har ju en betald prenumeration. Ringer jag och säger att jag inte fått någon kanske den ligger i brevlådan nu, jag kan ju inte kolla det. Skulle de komma med en extra får jag inte in den ändå eftersom jag inte kan gå till brevlådan. Små enkla missöde som i vanliga fall är petitesser verkar plötsligt oövervinnliga.

Får väl väcka sonen om någon timma så han kan gå ut och kolla innan jag ringer. Då vet jag vad han tycker och plötsligt är vi två som har en skitmorgon....

3 kommentarer:

Grekland nu sa...

Förstår dej! Minns hur jag också tyckte hela dan började fel när inte morgontidningen kom. Nu har jag tvingats vänja mej vid att få nyheter på annat sätt, men fortfarande tycker jag det är något alldeles särskilt att få en färsk tidning till frukost!

olgakatt sa...

Får du inte information på tidningens hemsida om det är nåt strul med distributionen? Numera får jag det ang min tidning.
Hoppas att du fick den i någorlunda tid i alla fall!
Jag blir också tokig om inte tidningen kommer när den ska. Och det räcker absolut inte att få den dan efter, då kan den lika gärna utebli helt och hållet.

Fritt ur hjärtat sa...

Grekland, vet att jag läste en bok av Herman Lindqvist då det gick upp för mig att vi är unika i Sverige med morgontidning. Jag skulle aldrig kunna flytta;-)

Olgakatt, i vintras när det verkligen var det fick vi ibland gratis e-tidning. Men annars tror jag inte jag sett någon sådan information. Vid halv tio skickade jag ut sonen då hade den kommit så det är troligen semestervikarier som är orsaken.