tisdag 15 juni 2010

Uträknad:-)

Make och son anlände vi femtiden, så härligt. Sonens egna ord om konserten lyder; ASABRA!
Så man får anta att det var godkänt;-)
Maken tömde bilen på packning och visade både nyinköpta skor och en massa ost, vägen går via Mölndal tydligen. Mums, nu längtar jag till helgen, fast jag fuskäter lite redan idag...

Som om inte det var nog stod maken plötsligt framför mig med en stor kasse i famnen. --Vill du ha present idag, eller på fredag eller lördag? frågade han.
Vilken dum fråga...
Jag vill ha den idag så får jag väl något annat på lördag fastslog jag!

Å så blev det. SÅ är jag nu nybliven ägare till 12 assietter och ett stort fat ur serien Mullbär. Inte för att vi behöver porslin... men det är kul att masken vet vad jag gillar. Mullbär får bli vardagsassietter! Nu åker IKEA-skiten bort.

Spännande att se vad det blir på lördag, men han är uppfinningsrik och jag ger tydliga vinkar så det blir säkerligen bra:-) Själv har jag sagt att mina chanser till överaskningsmoment på fredag (bröllopsdag) är uteslutna, får kompensera det senare i sommar. Fast det är också bra, att inte få allt på en gång utan sprida ut det lite. Man får vara slug och uträknad för att få många presenter:-)

6 kommentarer:

Marianne sa...

Skönt att de är hemma igen och att konserten var ASBRA! : )

Så det är bröllopsdag som stundar. GRATTIS i förskott.

Kram!

olgakatt sa...

Rätt! Man ska använda det vackra till vardags!

Musikanta sa...

Grattis till den stundande bröllopsdagen! Roligt att få lära känna mullbärsservisen - visste inte att den fanns någon sådan innan jag läste ditt inlägg. Har googlat och fått fram några vackra kannor och fat...

Solnasnackar´n sa...

Smart uträknat! Presenter hela veckan, kanske?

Fritt ur hjärtat sa...

Marianne, ja vilken tur, det hade varit en trist 13-års present att minnas annars.
Här är både bröllopsdag och födelsedag:-)

Olgakatt, jag som samlare 8erkänner min last) måste göra så, det blir så fullt överallt annars.

Fritt ur hjärtat sa...

Musikanta, Mullär är inte det enda från Uppsala Ekeby jag gillar, fyller huset...tyvärr...
Födelsedag och bröllopsdag, här firar vi i klump:-)

Loa, Japp! Man måste vara om sig och kring sig, jag gillar ju presenter;-)