tisdag 6 juli 2010

Må bästa politiken vinna.

Försöker engagera mig och följa tvsändningarna från Almedalen. Tycker inte att det tänder till. Frågar mig om det inte är väl enkelt att vara Reinfeldt. Vem granskade honom eller Moderaterna kritiskt senast? Man talar om Ohlys förflutna, man talar om Sahlins förflutna, men aldrig något om Reinfeldt eller Moderaterna. I alla fall inte som jag ser eller hör.
Man talar inte ens om de senaste fyra åren. Det måste väl anses som märkligt?
Man bollar med siffror och tack vare okritiska journalister har en misslyckad arbetsmarknadspolitik helt hamnat utanför ljuset. Faktum är att man tog bort massor av miljoner från t.ex. kommuner och arbetsmarknadsåtgärder, sedan puttade man till lite i taget och sa, titta vad vi satsar. Trotsdetta är man än idag inte är på den nivå man startade. Nej det är mycket jag inte begriper.

Personvalet, den mediala vinklingen på en person istället för politik. Jag tycker det är trist.
Jag VET redan vem jag ska rösta på i Riksdagsvalet. Valet är lätt och jag röstar på en person från mitt område som jag vill ha i riksdagen. Jag röstar på den Socialdemokratiska politiken. Inte på vem som har bästa dialekten, snyggaste skorna eller andra yttre fenomen.
Valarbetet har bara börjat och jag tycker redan det är segt. Hoppas den lokala debatten blir bättre. Att den kommer att handla om politik och inte om vem som låter eller ser bäst ut.
Må bästa politiken vinna.

2 kommentarer:

olgakatt sa...

Reinfeldt var ju bara patetisk! Och lögnaktig utan rodna...

Fritt ur hjärtat sa...

Olgakatt, håller med, men jag hörde folk som tyckte han var så bra....