fredag 27 augusti 2010

Vision för Uddevalla.

Jag vågar mig på en alldeles egen! Ja vision alltså...Om det nu blir hårdare tag mot vanskötta hus, kanske man kunde passa på att önska ett och annat.

Lundqvist hörna ligger vid det hemska planket som används som affischeringsplats och det finns en ödetomt (läs parkering för det är Uddevalla) bakom. Jag önskar så att man river huset och gör ett nybygge ihop med det tomma. Då kan man på ett gallerialiknande sätt skapa en passage mellan kungsgatan och Norra Hamngatan. Café och restaurang i botten med takeaway som kan intas på trappan ner till vattnet vi naturligtvist byggt från järnbron och uppåt:-)))

När jag ändå önskar kan man ju klämma in saluhallen där också. Det är ingen kommunal fråga, varken galleria, kafé eller saluhall, men marknaden som ska styra allt kanske vaknar någongång. VI behöver inte fler mäklare, apotek, skoaffärer och optiker längst Kungsgatan, det vågar jag ge som tips...

När jag ändå är i farten kan man kanske önska att den förfärliga parkeringen vid rondellen Västerlånggatan- Lagerbergsgatan. Där kan ni nästan få bygga vad somhelst för att de ska se bättre ut. Men tänk tanken att bygga något med fasad och ingång åt fyra håll samt öppet för innergård, det vore något det.
Ja så kan det gå när man har en egen vision:-)
Trevlig helg!

Inga kommentarer: