torsdag 21 oktober 2010

Mycket ska man vara med om....

Jag vet att det snöade 12 oktober en gång när jag bodde i Karlstad. Jag vet det, ändå tycker jag 21 oktober är allt för tidigt för vintern att göra debut. I Uddevalla har det snöat kraftigt vid flera tillfälle idag. Nattens köld och underkylda vägbanor gjorde det dessutom snorhalt. Jag som har vinterdäck låg i 30 på 90vägen och ändå jazzade bilen. När långtradaren framför fick släpp på släpet så det började glida åt olika håll då kände jag mig riktigt riktigt liten. Jag tog mig hem men det låg bilar i diket på många ställen, riktigt otäckt.
Förkylningen är värre, man kanske måste bli sämre för att bi bättre. Orkade i alla fall klippa mig och inhandla solrosfrö, viltfågelfrö, nötter och talgbollar fanns inte...grrr långt i dåligt väglag helt i onödan.
Samlade sista kraften och mötte upp vännen Åse vid Byfjorden, vi skulle lusta oss med fisksoppa och prat på Byfjorden. Tog med kameran och tänkte ta fina bilder i skymningsljuset...hahaha vad jag bedrog mig. Snöstorm och kolsvart var det, men soppan var god och sällskapet är ju som vanligt perfekt. Får glädjas åt att jag hann leka lite med kameran häromdagen!!
Lånade skor i härligt skymningsljus höll mig sysselsatt en hel kväll:-)
Fortsättningsvis blir det väl mer....vitt;-) Ishalka, förkylning och båttur i snöstorm, ibland är det inte klokt så mycket man får vara med om.

3 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

...och snön har du skickat upp till Solna under natten.

Mitt i livet sa...

Dom där stövlarna *suck* åh, kan du inte säga var man hittar sådana...

Fritt ur hjärtat sa...

Loa, tycker du är bortskämd med SOl:-)

Mittii livet, bli med till Gbg jag vet var de finns:-)