måndag 25 oktober 2010

Prio ett.

Helgen är över, ja den är faktiskt deletad;-) Behöver inte göra sig påmind igen... Nu går vi oroligt och studerar de andra tre marsvinen för at se om de verkar sjuka. Vi vet ju inte vad Fina drabbade av. Hoppas det inte är något smittsamt utan något som bara hon hade. Gullan, hennes kompis letar och låter konstigt. Stackars liten. Om allt verkar okej om 2 veckor ska vi se om de kan flytta ihop i ny konstellation Marsvin är flockdjur, de ska inte vara ensam.

Gårdagen gick åt till att städa och fixa lite ute. De jag satt på trappan som skulle vara fint i höst klarade inte den allt för tidiga vintern. Nu är det ljung och en i alla krukor, vinter helt enkelt..

Läste färdigt Blindheten som vi ska prata om på BOKTYCKARNA nästa gång. Tror det blir mycket samtal...
Har också med hjälp av sonen gjort ett litet röj och kört saker till en vän. Fylls av värme när jag tänker på vilket gäng jag finns i. Spelar ingen roll vem eller hur nöden slår, gänget sluts och man ställer upp. Har skrattat åt mig själv i sammanhanget. Vad är det nödvändigaste i ett hem? Kläder såklart, en säng, något att sitta på och lite köksattiraljer... Jag tar hink och trasor för städa måste man ju kunna och så oroar jag mig för hur man löser strykbräda och strykjärn. Man kan lugnt påstå att jag har något annorlunda prio ett än mina vänner:-)

Inga kommentarer: