onsdag 6 oktober 2010

Tiden går....

Bilden från Gardells hemsida.
Laddar inför kvällen på Östrabo. Trafikplatsglädjen är till min stora glädje här. Missade den i våras eftersom det strulade med operationerna. Annars har jag sett allt Gardell gjort. För första gången får sonen följa med. På Gardell alltså, annars är han snart en kulturräv, vore väl dåligt annars med denna mor;-) Men jag tror och hoppas att han klarar Gardell utan att smälla av, minns ju väldigt väl när han pekade fuck you, till Babben....... Men det är 2 år sedan hoppas han klarar mer ikväll.

Jag inser så påtagligt att tiden går och han växer. Satt och funderade över om vi skulle ta med en kudde till honom, vi sitter ju alltid på första raden, inte alltid optimalt för man kan se lite dåligt....lät tanken stanna och inser att han är längre än jag!! Stora killen, jösses vad tiden går.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jag minns när jag såg Jonas Gardell i Västerås för mycket länge sen...det kan ha varit 20 år sedan. Jag hade aldrig sett en ståuppare förut och var helt fascinerad av att han kunde hålla monolog i över två timmar! Han var makalös då, minns att jag skrattade hejdlöst åt "hej-matematik-boks-skämten" till exempel. Jag skulle gärna se honom idag också!

Fritt ur hjärtat sa...

Lotta, jag tror jag följt honom lika länge har som jag skrev sett allt han gjort på scen, men även i Tv och har läst flera av hans böcker. Förr trodde jag att det var för vi är 63-or båda två som jag känner så väl igen mig, t.ex hej matematik, mandeltorsk eller den gröna mattan i gympasalen:-) Nu vet hag bättre, han är klok och bra helt enkelt.