torsdag 11 november 2010

Kultur och fritid?

Jag satt på ett möte häromkvällen, det gällde nomineringar. Då fick jag klart för mig att människor i min omgivning tror att kultur är hela min grej. Vad kommer denna okunskap av?! Kanske för att ingen någonsin frågat......
Jag tycker nog att mångårigt ledarskap och så småningom styrelsearbete i Friski&Svettis kan räknas till föreningsarbete.
Hela familjens engagemang i Naturskyddsföreningen likaså. Utöver det är vi medlemmar i fiskeklubben och vi skådar fågel.
ABF´s fotoklubb, jag är inte väldigt aktiv men medlem och önskar mer tid.
Uddevalla Hembygdsförening, där är jag inte aktiv alls men medlem och har deltagit när det passat.Jag är trädgårdsamatör och med i den föreningen. Jag är utbildad cirkelledare och umgås tack vare det med mängder av olika föreningsmänniskor. Folkrörelse ni vet:-)
Jag kommer att bli medlem i Bångens hembygdsförening under året.
Utöver det är jag förälder till killar som testat allt i idrottsföreningar.

Så jag tycker det känns lite orättvist att påstå att jag "bara" står för kultur. Jag vill nog gärna påstå att jag är både Kultur och Fritid.

2 kommentarer:

Busan sa...

Det gör du. Betydligt mer än de flesta!

Fritt ur hjärtat sa...

Busan, men få vet tydligen det....