måndag 31 januari 2011

Partypinglan tar plats.

Kära nån en sån härlig helg det blev. Kände mig väl förberedd på det som skulle komma eftersom jag flera gånger varit på utbudsdagar med Riksteatern. Stor skillnad kan det ju inte vara, resonerade jag. Jag hade rätt, förutom på en punkt, när programmet var avslutat blev det fest, jäklar vilken fest. Återkommer till festen....

Det visades utbud och det bjöds på seminarier. Klart lysande var Gudrun Schyman som jag tror alla blev imponerade av, till och med de som egentligen inte gillar henne.
Många tänkte till efter det hon talat om jämställdhet, det blev en snackis på lunchen efter.
En annan snackis var Filijokus Fredrik.
Att vandra omkring på det där benen en hel dag och vara käck och trevlig det är beundransvärt
Första dagen avslutades och det gick buss till hotellet. Där hade vi en dryg timma att svida om och sedan var det buss tillbaks till Folkets Hus. Mer utbud visades medan vi åt bland annat ståuppare från Norra Brunn som ska på turné. Stundom var det fruktansvärt roligt. Därefter tog Donalds kapell över, jäklar vilka gossar att spela. Det gick bara inte att sitta stilla! Trots promenadsko med gummisula stuffade jag runt en hel massa. Låtar med hög igenkänning kombinerat med en spelglädje från scen som det gick att ta på, en fantastisk kombination. Klockan var efter 24- när jag stöp i säng, jag som brukar lägga mig vid 22....

Lördagen blev fortsatt intressant och man hade en grej jag inser att Riksteatern borde testa, de hade barnpublik. Vi i publiken kunde se och höra barnens reaktioner och behövde inte gissa själva vad barn gillar och inte. Bra idé!

Även denna dag bussades vi till hotellet för uppfrächning och så tillbaks till Folkets Hus.
Trots att man suttit på tåg och rest långt ägnat två hela dagar åt att kritiskt granska utbudet och varva med att gå på seminarier, så fanns ork till fest.
Gala middag hade det stått i inbjudan så jag hade packat ner lite fint. Fina var de som tog emot oss på röda mattan. Tänkte hela tiden på vad lite kringarrangemang förhöjer känslan.
Fin mat, trevligt sällskap vid bordet. Uppträde, utdelning av stipendie och så äntrade DE scenen och jag blev varm av lycka. Göran Engman och Ketil Medelius med ett helt band och i högform. Kommer ni ihåg att jag tjatade om dem när de var i Uddevalla i maj. Jag kunde inte riktigt tro att det var dessa underbara människor vi fått till "dansorkester". Snabbt röjdes matborden bort och det visade sig var ett väldigt dansant gäng. Trots att jag var helt ny och inte igenkänd blev jag flitigt uppbjuden. De i mitt sällskap (som ju vet mina krämpor) sa förvånat, men dansar du?! Det hade vi aldrig gissat! Ärligt talat inte jag heller, och höger ben följer inte riktigt som jag vill, men med en god förare fungerade det helt okej.
Har inte haft så roligt på många år som jag hade just denna kväll, dansade varenda dans och musiken var fantastisk. Kändes otroligt lyxigt att det var just DOM! När jag ringde hem på morgonen (då var jag inte lika pigg) sa jag till maken. Jag hade totalt glömt vilken partypingla jag är. Det var en rolig bekantskap och "hon" får gärna ta mer plats:-)

Inga kommentarer: