onsdag 23 februari 2011

Någon fyller år idag, vem kan det va?

Jo T fyller år idag, hipp hipp hurra hurra, T fyller år idag hipp hipp hurra.
14 år en äkta fjortis säger vi hans elaka föräldrar, för fjortisar det är något han avskyr.
En fjortis är inte idag vad det var på vår tid, vi har inte lyckats klura ut skillnaden....Men det är värre, det har vi förstått.

Vi får tårtor från bageriet. Inte den vi ville ha för mousse gick tydligen inte men en annan då, så han för första gången i livet får köpetårta. Lilla gubben, mitt yngsta barn. Tror inte jag kan säga mitt minsta längre. Troligen är han längre än sin storebror. Får kolla på det när tillfälle bjuds.
Lillskrutten, mättes i måndags till 181,5 cm. Han blir nog lång som far skulle jag tro.

Dagen har han tillbringat på isen för att fiska, men han kom tack och lov hem utan fångst. Nu luktar han rök och kyla där han sitter och tar igen sig med rosiga kinder.
Själv städar jag det sista så huset är okej när alla kommer ikväll.
Många blir vi hoppas tårtorna räcker, beställde de största som fanns, mer kan man väl inte göra..... Har inte tid att sitta här, måste bli klar, någon fyller ju år idag.

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Vi har alla varit fjortisar, vilket vi vill eller inte...

Anonym sa...

Grattis T på din dag även om detta kommer 12 min efter utsatt tid.
Hoppas du haft en bra dag:-)
många grattisar från oss i Saxtorp