lördag 5 februari 2011

SÅ det kan bli...........

Ibland talar min nun utan att tanken är med, oftast är det inget farligt och jag är sällan eller aldrig elak, men väl impulsiv är jag, definitivt... Antar att ni inte missat att jag sjöng mig till ett telefonnummer, sån är jag.....Idag är det äntligen konsert. Snart kommer hela Trion och Mikael hit och käkar, då har de soundcheckat hela dagen. Typiskt mig, när Mikael pratade om hur de skulle vara på Östrabo hela dagen och sedan bara äta lite innan det är dags hör jag mig själv säga, -då kan ni väl äta hos oss så slipper ni restaurang.
Jag menar ju naturligtvis det, men det är inte bara bara att bjuda 4 män man inte känner på middag. Dessutom ska det ju fungera tidsmässigt. Jag ska vara på Östrabo redan klockan fem för att jobba inför, blommor skall köpas, jag har varit på Östrabo och fotat när de tränat. Tur jag har en hjälpsam make som precis som jag gillar att ha folk.
Tar ett vinnande recept i alla fall, Laxpytt,
jag ser på denna gamla bild att jag utvecklat den, nu består den av rödbetor och broccoli också, Den kan förberedas så det tar fem minuter att få varm mat. Nybakat bröd blir det också och så en kanna kaffe och lite ekologiska praliner. Jo det blir nog bra, men jag behöver lära mig att inte vara fullt så spontan. Å andra sidan får vi vara med om mycket tack vare just detta att munnen talar, som idag till exempel:-))

Inga kommentarer: