torsdag 3 mars 2011

Har ni krisat klart nu?

En rapport döpt till Omstart för Socialdemokraterna har redovisats. Jag hör hopp och framtidstro bland mina partikamrater. Själv har på något sätt tryckt på pausknappen, har liksom gått på vänt ett tag och inte riktigt orkat krisa som alla andra verkar ha gjort....
I min värld har vi inte ens sjösatt allt arbete som togs fram i rådslagen, när ska vi göra det? Eller förlåt det ska vi naturligtvis inte. Nu ska de till nytt. Ny partiledare, nytt partiprogram eller åtminstone nya strategier. SÅ bra, då kanske det är dags för mig också att trycka på play igen. Jag tror det är farligt, ja rent av förödande för oss aktiva som lever med vardagspolitiken att under för lång tid matas med teser om kris, dessutom kris inom partiet. Jag har helt saknat lusten att krisa, att gå i cirklar, att leta rötter eller att bekämpar andra inom partiet. Jag har sannerligen andra "fiender att bekämpa". Så om nu alla krisat klart kanske vi kan gå, tillsammans, framåt!?

Inga kommentarer: