lördag 19 mars 2011

Jag vill, jag vill, jag vill......

Klarade ganska bra av de 2 tuffa dagarna på "jobbet". Är naturligtvis både trött och sönderbruten, men också nyfiken på hur lång återhämtning jag behöver. Så även om det kan verka korkat att anstränga sig så är det enda sättet att prova på riktigt. Jag har haft fyra sömnlösa nätter, värt att fundera på om det är okej. Det föder också tankar på hur man kan arbeta annorlunda, finns det smartare sätt o s v. Mitt nya favoritord är utvecklingspotential och "personalen" ler överseende....
Idag ska jag "påt" igen. Riksteatern kommer med "En dåres sånger" och den ska vara på Folkets Hus. Chefen gör lördagen och jag ska vara hans svans. Lära mig hur man jobbar helg och hur man tar emot ett evenemang. Spännande för nu måste jag hänga med i tekniken och var allt sitter som ska kopplas och användas.
Kommer hoppa mellan mina roller, för vid femtiden blir jag Riksteaterföreningens ordförande och ska rodda ihop all publik. Tur jag har en arbetsvillig entusiastisk styrelse att luta mig på.
Vi har sålt slut så det blir trångt, då gäller det att jobba smart så folk inte blir sura över det. En utmaning och jag hoppas jag lär mig massor att använda framöver.
Vad gäller arbetet framöver vet jag fortfarande ingenting, men jag vet vilka frågor jag ska ställa och de ska jag försöka göra redan på måndag. Det är i alla fall inga som helst tvivel på min ambition. Jag vill, jag vill jag vill..... Men jag inser också att det är lite tidigt att utvärdera så någon annan måste bestämma.

Inga kommentarer: