fredag 29 juli 2011

Hur seriös är man om man säger ja till allt?

Jag satt inte med KD och Magnus Jacobsson som arrangörer i något öltält och pratade fotbollsarena på Torp. Jag vägrar. MJ står mig upp i halsen och att hans partikamrater inte sätter ner foten är för mig en gåta. Han är mannen som skulle bygga Sveriges största lekplats, det blev en tummetott. Han är mannen som presenterat ett nytt läge för badhuset, fem gånger. Nu är det arena på Torp. Alla är för säger de i de få nyhetsbevakningar jag tagit del av. Alla är näringslivet, Oddevold och Ljungskile. För är också Nils Karlsson Destination Uddevalla, det sätter Uddevalla på kartan, säger han.

Men så bra! Då tar näringslivet, Nils Karlsson, Oddevold och Ljungskile tag i detta, fixa en byggherre och hyr sedan av honom /henne.

Nils Karlsson å sin sida behöver kanske fundera lite över sina mandat.
Vi har ett badhus som inte är beslutat om, ett nödvändigt beslut som Detsination Uddevalla BORDE vara mycket enträgna om att det kommer till skott.

Dessutom har närmare 40 kulturföreningar i åratal påviast behovet av ett kulturhus. Men om kultur visste inte Nils så mycket, så han skulle läsa på läste jag i en intervju.

Det är svårt att ta någon på allvar som säger ja till allt, utan att jobba för något. ELLER förresten säger ja till allt utom kulturhus, det var visst för svårt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fotboll är väl också kultur och bygger dom nu en arena så kan väl de andra kulturela föreningarna också få plats i de kringliggande lokalerna.:-))))
Persson i Saxtorp

Fritt ur hjärtat sa...

Person, fotboll är absolut kultur och det finns 2 stora fotbollsanläggningar anläggningar i kommunen idag. Så sent som i februari invigdes sessutom Rimnershallen där nästan all idrott på ett eller annat sätt får plats. Det innebär att det är dags att satsa på kulturen också, och på ett köpcentra tror jag inte det passar. Det ligger helt fel, 7 km från centrum och så undrar man varför centrumkärnan utarmas.