fredag 29 juli 2011

Ibland blir det så fel!

Försöker ta kvällsdopp nuförtiden. Ofrivilligt i arbete som jag blev. Helstekt efter många timmar på torget i stekande sol är det underbart...nja först är det riktigt friskt... att hoppa i spat och svalka sig;-) Jag badar på Mollöns handikappbad. Det är så bra för mina krumma ben att komma i och ur där. Men tyvärr är det oro i det lägret! Sedan brygga blev iordning har man börjat använda den som båtplats. Så fort vi är där och badar ligger det båtar förtöjda. De badande får hela tiden hålla ett oroligt öga så inga båtar och propellrar kommer i vägen. Jag VET att inte det var meningen. Det är en badbrygga, ingen båtbrygga. Som båtägare undrar jag ju vad det är för ärkepucko som tar båten till Mollön......
Måste kolla vilka tjänstemän som är i jobb, verkar som om det är högaktuellt med en skylt av något slag. Så synd att folk inte begriper bättre, ibland blir det så fel!

2 kommentarer:

Blomkärringen sa...

Ja det låter ju ovanligt korkat, värre än de ärkepuckon som parkerar på handikappsplatser utan att ha anledning, ibland blir man så ledsen på folks egotrippade tilltag. Kanske är det oförstånd eller okunskap i fallet du beskriver. Hoppas skylt räcker.
Ha det gott!

Fritt ur hjärtat sa...

Tack, vi får kämpa på mot de ärkepucko som finns;-)