fredag 16 september 2011

Plötsligt är alla impotenta.

Har inte riktigt orkat forma en text, vet vad jag vill skriva men inte hur. Gör ett försök. Poltiken i Uddevalla går på sparlåga. Trots insändare i tidningen och en och annan ledare som gärna vill att det ska synas annorlunda. I Uddevalla händer inte ett skit!
Den Borgerliga majoriteten lyckades skapa en programförklaring efter valet och för budget, sedan är det stopp.
De senaste dagarna har jag fått frågan:
- När blir det ett badhus?
- När blir det en skatepark?
-Hur går det med Kulturhuset?
- Ni bygger väl upp Nöthult.

Varje gång svarar jag glödande och argt, att den sittande majoriteten inte ens har ambitionen! Det finns de som inte tror mig. Badhuset var ju t o m en valfråga sa hon som åker till en annan kommun och badar flera gånger i månaden.
-Jo jag vet, men man måste inte göra det man säger i valet.

Nu är det så att de som styr är överens om att de inte är överens. För att inte blotta sprickan i fasaden väljer man att inte göra någonting. Måste man inte enas om saker, blir man inte heller osams. Ett totalt stiltje uppstår. Under tiden väntar Uddevallaborna och tror något ska hända.
Det enda mina vänner som händer är att det blivit en total beslutsimpotens. Att inte göra något är just nu ett bättre alternativ för den Borgerliga majoriteten.
Tror ni mig inte.... Ta er då tid och läs
66 punkt programmet.

Inga kommentarer: