fredag 27 januari 2012

Jag kommer inte lämna partiet i alla fall.

Det fanns en kandidat som hade fått mig att begära utträde. Som tur var, för jag ville ju inte gå ur, så föll inte valet på den personen som partiledare.
Den nu föreslagne Stefan Löfven är för mig totalt okänd. Lika okänd som Juholt en gång var.
Jag vet idag och det bekymrar mig att han är förespråkare för kärnkraft , vapenindustri, EU och annat korkat.... Sedan var det ju det här att han var emot kvinnopotter, men någon säger att jag tolkat det fel. Hoppas det.
I övrigt är det ju omöjligt att ha en åsikt om en person man vet noll och ingenting om. Många försöker ändå. Tänk så många förespråkare och förståsigpåare det finns......
Nu är det upp till bevis och jag tycker det ska bli roligt att börja arbeta med praktisk politik igen och slippa ont i magen för löpsedlar och rubriker om svajet i toppen. För nu har det väl svajat klart hoppas jag.

Inga kommentarer: