torsdag 16 februari 2012

Extra allt....

Kollar väderprognoser och andas lättad ut när jag ser att fredag förväntas bli snöfritt i de områden jag ska röra mig mellan. SKÖNT! Då kanske tåget går som det ska och jag kan passa tiden i Stockholm. Är tåget mer än en timma försenat missar jag begravningen, jag oroar mig men blev något lugnad av prognosen.
Så visar de lördag. SNÖ SNÖ SNÖ i hela landet. Maken gapskrattar och jag suckar tungt. Vilken tur jag reser hem redan på lördag, med lite tur då kanske jag kommer i tid till sonens femtonårskalas på söndag.....
Tänker ta storleken större på resväskan och vara förberedd för många timmar på ödsligt, kallt och eländigt tåg. Förberedd för allt genom att packa extra allt.

2 kommentarer:

Blomkärringen sa...

Kan inte låta bli att le i all "bedrövelse" för visst är det så man får tänka nuför tiden.
Hoppas allt går som planerat (:D
Ha det gott!

Fritt ur hjärtat sa...

Jag var åter exakt på beräknad minut, men det känndes okej att välja en storlek störe på väskan för att få med en filt och lite annat. Kanske garanten för att det inte ska bli stopp:-))