söndag 25 mars 2012

Det finns alltid två sidor av saken.

Folkets Hus överklagar bio i parkeringshus , ungefär så löd rubriken. Sedan är kriget/kaoset och hatkampanjen igång. Som personal tar jag åt mig och blir ledsen när jag ser hatet på nätet riktat mot den verksamhet jag jobbar så hårt för. Jag har lagt mig vinn om att inte gå in i debatten, det är ett styrelsebeslut, debatten måste styrelsen ta.
Jag försöker prata med och så gott det går lugna övrig personal.

Samtidigt funderar jag på vilken stor betydelse media har, bara valet av rubrik kan få igång en het debatt och hatkampanj.

Tänk om de istället valt att skriva med andra vinklingar.

Bolaget med flera fula grusparkeringar/ rivningstomter i centrum vägrar bebygga dem vill istället bygga på befintligt hus.

Eller: Nu måste politikerna i Uddevalla en gång för all ta ett beslut om Kulturhus så vi vet vad som gäller i framtiden. Att trampa vatten med löften om att alla är för utan att våga ta beslut leder ingenstans

Det finns säkert tusen olika sätt att lyfta fram olika fokus.
Jag konstaterar att det alltid finns två sidor av en sak men att sällan mer än en hörs och just den här gången slår den hårt och gör mig oerhört ledsen.

Inga kommentarer: