måndag 9 april 2012

KVIRR och lite vardag.

Jag har det i huvudet. Texterna jag skulle vilja skriva men jag får inte ut dem. Dem om skolan som behöver omorganiseras Den om min arbetsplats som tydligen i andras ögon är en ickeplats, den om kommunens sätt att förstöra en egnahemsförening, men det vill sig inte. Texterna sitter fast i huvudet. Kanske kan jag aldrig skriva mer, vad vet jag. Kanske borde jag göra som Agata Kristi och försvinna spårlöst 10 dagar, för att återkomma och skriva briljant. Eller så fortsäter jag med små texter och mycket foto tills jag vet om jag ens fortsätter.
Får väl se vad det lider vart allt tar vägen.
PÅSK! Fler dagar ledigt på raken än jag haft på en evighet. Faktiskt blev jag inte så rastlös som jag trodde, snarare lät jag tröttheten komma ikapp och jag har minsann vilat. Sovit middag varje dag, läst massor och bara varit. Så välbehövligt. Längtar inte alls till jobbet, skulle nog behövt flera dagar till, tur det är kort vecka på tur.Påskdagen som visade sig bli okej vädermässigt förvaltades väl.
Nästan en heldag vid kusten, KVIRR för hela slanten.
Startade i Kungshamn där den samlade utställningen var. Bestämde där vilka konstnärer vi ville se mer utav och satte så rutten.
Tyckte nog samlingsutställningen var i magraste laget, men några blev vi nyfikna på.
Var också lite flexibla och svängde in vid KVIRR-skyltar längs vägen. Ett obligatoriskt stopp blev det vid KKV, en av våra favorittillhåll där jag också blev förälskad.Stefan Kristiansson heter konstnären och jag föll pladask. Efter påsk levereras den hem till mig. Tavlan alltså, inte konstnären:-)
Är man i Gerlesborg passar man med fördel på att äta lunch. Helgen till ära var det påskbuffé. Och får man väl tillägga, en Bohuslänsk sådan. att frossa i havskräftor och blåmusslor jämte ägg och sill var verkligen helt okej:-)Kanske hade Tone Lanegård Thideman den mest skymda men också mysigaste entrén. Hennes snäckor fick mig att vilja ha trädgårdskonst igen och snäckorna som var handfat fick mig att drömma om nytt badrum, varför maken varsamt men bestämt tog mig därifrån....
Mest förtjusta var vi hos Christina Mörnholm, hos henne tror vi att vi kommer inhandla konst men vi ville inte göra något impulsköp. Nu vet vi var hon håller till och det blir fler besök där.
Idag blir det att kura inomhus, kylan är trist men vilsam....

1 kommentar:

Fia sa...

Tycker det låter som om du har haft en härlig påskhelg! Det är väl så att ju mer man har att göra desto mer får man gjort, förutom det man måste. Jag har nämligen knappt varit ur huset.
Ha det gött!
/Katta