söndag 17 juni 2012

Rätt ska vara rätt.

På fullmäktigemötet i onsdags stod en nämndsordförande och påstod att Kultur och Fritid "gör" Uddevallakalaset. Jag gick upp och sa emot. Det vore ju bra om jag sagt rätt jag också. Kanske kan skylla på debuten i den talarstolen... Det jag sa var inte fel men det var flera samarbetsorganisationer som skulle varit med. Destination Uddevalla "äger namnet" och har satt av en liten slant, man har tillsatt en person att arbeta som projektledare. Projekledarens arbete är bland annat att få oss övriga att bidra med vårt och sedan se till att allt fungerar med praktiska saker, som scener, spelschema o s v.
För jag tror fjärde året i rad är det Folkets Hus Uddevalla som står för barnteatern. Men det är också många fler inblandade. Så att stå att och säga att Kultur och Fritid gör är rätt om man menar, gör tillsammans med andra. Rätt ska vara rätt.
Kolla Uddevallakalasets hemsida! 

Inga kommentarer: