lördag 16 juni 2012

Tom och innehållslös

Ja inte är det min vardag, det lovar jag. Det snurrar så fort att jag blir yr. Känner mig allt som oftast som "duktig flicka" och jag gillar det inte! Försöker fortfarande hitta strategier för hur en vardag med heltidsarbete passar in i en eldsjäls liv.  Om någon har en lösning är jag idel öra...
Trots att det bara är försommar är planerna för hösten igång och till stor del redan klara. Massor av kurser och konferenser. Avslutning i den ettåriga arrangörsutbildningen, lunchteaterar, och en massa hyss. Det kommer bubbla och sjuda om aktiviteter i Folkets hus denna höst.
Är nu inne på tankar om att precis som Bio Roy i Göteborg börja arbeta med volontärer. Jag har inte tillräckligt med personal för att rodda runt allt, samtidigt måste vi ju få till kultur och annat i detta fantastiska hus. Känner du att du skulle ha lust får du gärna höra av dig. Själv har jag inte riktigt konceptet klart för mig, men jag ska försöka fundera klart på hur ett bra volontärkoncept skulle kunna se ut. Å om jag inte sagt det så är jag nu anställd på riktigt. Provanställningen är över och ingen sa att jag skulle gå:-)
Tiden flyger och mitt liv är allt annat än tomt och innehållslöst.

Inga kommentarer: