lördag 25 augusti 2012

Skyltproblem

Läser med stigande förvåning om miljö och stadsbyggnadsnämnden i dagens Bohusläningen. När jag läser nämnden ordförande blir jag nästan full i skratt.  //– Sådana beslut kan man alltid glida lite på. Man får använda sunt förnuft. Han har alltid haft sådana skyltar och det är ingen som brytt sig, säger Gunilla Magnusson (MP) som också poängterar att hastighetsgränsen är rejält sänkt vid rondellen. // 
Jag undrar vilka mer beslut man kan glida på. Och anmärkningen att ingen brytt sig faller väl platt när det är en irriterad allmänhet som väckt frågan. 
Ytterligare en aspekt. som jag vet att inte den nämnden kan ta hänsyn till, men det borde veta, är att om en butik varje dag på året annonserar samma vara som rea, i detta fall "KÖTTREA", då är det inte ett extrapris. Då är det ett ordinarie pris. Plötsligt faller behovet av att ha den skylten uppe permanent....
Kan bara hålla med den allmänhet som klagat, det ser bedrövligt ut i området.
Vill därför visa en skylt som väckte stor beundran hos oss när vi var på semestern.
Inte ens Mc Donalds får ha sin ordinarie skylt i Salzburg. Där ska alla passa in i stadsbilden. Jag vågar påstå att detta var den mest fotograferade vilket skylt längs hela gatan, för butiken också borde ge ett mervärde.
Med andra ord, skönhet är mer lockande.

Inga kommentarer: