tisdag 25 december 2012

Frisk luft, tack.

Jul i all ära men det blir brist på luft, detta eviga sitta inne-umgås-äta tar snudd på död på mig. Idag vill jag till kusten deklarerade jag redan tidigt i morse.  Det tog några timmar men vi kom iväg.
 Jag brukar blogga om hur fantastiskt Bohuslän är på eftersäsong, det gäller även nu. Tyvärr har inte framkomligheten prioriterats som de borde men vi går där det fungerar. Började på Smögen.
 Fortsatte sedan till Hunnebo. Lite olikt oss för Hunnebo kör vi alltid förbi, på väg mot Bovall. Idag bröt vi mönstret och efter lite letande fann vi den omtalade Udden.
Generellt tycker jag inte statyer ska kläs varesig i tomteluva eller annat, någon tycker uppenbarligen annat. Det blev några timmar längst kusten och jag fick luft äntligen, som bonus några riktigt fina fototimmar också. Nu kan vi sitta ett tag igen.

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Finfin "luftning"

Fritt ur hjärtat sa...

Ja det var verkligen några fina timmar, ljuset försvinner fort men vi slapp snöstormen alla varnat för.