lördag 29 december 2012

När jag var liten

Var det fult att ljuga. Idag ser jag att människor i min omgivning gör det hela tiden. Olika saker handlar det om förstås men oftast för att nå egen vinning. Kanske är det inte längre fult att ljuga, kanske är det nu för tiden bra att sätta sig själv i främsta rummet på bekostnad av människor runt omkring. Nej det är klart att det inte är! Men så länge det finns människor som tror allt som skrivs på sociala medier och inte en enda gång funderar över sanningshalt, källgranskning, faktagranskning och använder lite kritiskt tänkande, ja så länge är det fritt fram för andra att på sin väg uppåt/framåt, trampa ner andra. Jag brukar inte säga att det var bättre förr, men när jag var lite var det fult att ljuga och det var faktiskt bättre.
När jag var liten var korsspindel giftig, ja man kunde rent av dö om de bet en. Jag hoppas inte det var sant, för denhär är väldigt närvarande i våra liv. Kanske var det inte bättre förr......

Inga kommentarer: