söndag 30 juni 2013

Nedvarvning.

Snart är det semester, 4 veckor för mig,  för maken obestämd framtid då han blir utan jobb. Hösten, vintern och våren har varit hektiska på jobbet så när jag nu summerar arbetstiden är det lite väl mycket. Då passar jag på att varva ner innan semestern. Fyller ut med lediga dagar här och var, en oerhörd frihetskänsla. Tog ledigt fredag, men jobbade några timmar idag söndag, oftast saknar jag att få sitta ifred på kontoret och verkligen få gjort pappersarbete, då är en söndag väl så bra. Nu tog jag också ledigt imorgon, så det blir
 långledigt i vart fall. Jag hoppas, eller nä jag räknar med att vara totalt nervarvad när semestern väl börjar. På så sätt har jag ju vunnit en hel vecka bara på det :)

fredag var åtminstone delvis fint väder, hos oss liktydigt med grillkväll.
Lördag var regn, regn, och lite regn, och Bluesfestival.  Fy farao STACKARS arrangörer. I år var det så himla bra för krögaren hade tillstånd över hela området. Man behövde inte stå på en altan och trycka utan kunde ta ett glas av vad man ville ha och mingla omkring. Närmare 4 timmar var vi kvar, sedan var kyla och knotten allt för påtagliga. Men vi hörde tre riktigt bra band.
Idag har jag som sagt arbetat på kontoret. Men efter lunch tog vi en tur till kusten. Pipers glass i Hamburgsund samt KKV, Café Olivia -Gerlesborg, det känns nästan som semester.

Inga kommentarer: